Hjärtligt välkomna till min träningsjournal. Jag har aldrig haft en tidigare, så det ska bli väldigt kul!
Jag har förstått att man ska börja med en presentation av sig själv, så då gör jag det.
Jag heter Alexander, men kallas Molnar (mitt efternamn). Jag har varit fysiskt aktiv nästan hela mitt liv, fram till för några år sedan då jag blev deprimerad och slutade träna / tävla helt och hållet. Idrotten byttes ut mot World of Warcraft, chips, cola och att sitta i rekordlånga timmar framför skärmen.
Jag gick upp från cirka 90kg till 135kg, och sedan dess har jag gått ner till 107kg, och gått upp till min nuvarande vikt på 120kg (med en hel del mer muskler nu i alla fall). Under de senaste (ca.) 4 åren så har jag (försökt) träna på egen hand på bland annat Nordic Wellness, 24/7 och Friskis & Svettis. Detta har resulterat i att jag har blivit väldigt mycket starkare, men jag har tyvärr ingen vidare koll på tekniken i de olika lyften (fastän jag har lagt ner flera hundratals eller tusentals timmar på att kolla på YouTube! Konstigt va?

I alla fall. För 1 år sedan började min dröm om att bli styrkelyftare bränna på extra mycket och jag började titta runt i Göteborg vad det fanns för olika alternativ. Jag hittade till slut GSK och GKK, och det blev (som ni märker) GKK till slut. Jag är en extremt positiv, social och varm person, och är extremt tacksam för ALLA tips, råd och berättelser från er som har kört ett tag.
Mitt mål med min träning är att snabbt och effektivt komma igång med styrkelyftandet (på riktigt) och bli så stark som jag fysiskt bara kan bli. Detta är även självklart grunden till att jag vill börja tävla så fort som möjligt, både ensam och i lag. Jag älskar att tävla och att pusha mig själv, jag behöver bara lite hjälp att komma igång nu i början.

Just nu så har jag en skadad rygg, så jag får bara köra lättare assistansövningar, men jag skriver ändå med det här för att kolla tillbaka på och skratta åt i framtiden.

Tusen tack för det extremt varma välkomnandet jag har fått hittills, ni är grymma allihop!
Ses på Vallen!