Det är väl dags att skriva något här nu efter alla påtryckningar

Kan börja med lite kort info.
Född: -78
Tränat sedan: -91
Vikt: 83-84 kg
Personbästa: Böj: 190, Bänk: 132,5, Mark: 205. Gjorda vid lite olika tillfällen de senaste två åren.
Aktuella stats: Böj: 185, Bänk: 125, Mark: 205, Total: 515. Gjorda för en månad sedan (131102) med Peter Rundberg, Rickard Oxholm och Stefan Waltersson som ”domare”.
Favoritövning: plankan
Annat: Jobbar som programmerare/mjukvaruarkitekt på Autodesk (samma ställe som Peter Rundberg). Lyssnar på hårdrock, kollar en del MMA (främst UFC), och är intresserad av det mesta som rör träning och styrkesporter.
Jag har haft en hel del problem med skador genom åren, vilket kanske till viss del kan förklara den pinsamt dåliga utvecklingen med tanke på träningsåldern. Fram till runt 1996 (vid 18 års ålder) gick jag framåt rätt bra och böjde 8x145, bänkade 5x110 och markade 7x180, vilket kanske kan anses ok för den åldern och kroppsvikten. Tränade inte heller direkt styrkelyftorienterat på den tiden och gick sällan eller aldrig under 5 reps. Därefter har det varit mycket berg-och-dal-bana, främst pga skador. Jag har hela tiden tränat seriöst utan några uppehåll, men har under längre perioder inte kunnat köra böj/bänk/mark. Böjen är väl egentligen det enda som gått framåt en liten bit, med 5x180 som bäst (hösten 2008, kv 83 kg).