neg. RH, totalt 4 under hela passet
RH med gummipand, totalt 4 under hela passet
statiska utfall med klot (12 kgx2) 10x2/ ben
Knäböj (hög stång (utan bälte))
40x5
45x2
50x2
57,5x2
60x2
62,5x2x4
Bänkpress, pekfinger (stopp)
40x8x2
45x4
50x3x4
60x3x3
52,5x3x4
omvända hantelflugor 15x3
tricepsrep 20x2
tryndrag 15x2
Marklyft (semisumo)
60x3
70x3
80x2
95x2x2
Marklyft (kronlyft)
80x2
85x2
90x2
100x1
110x1x2
120x1
130x1 (<--- PB!)
sittande rodd 15x3
klotsving 16 kg 30x3
Knäböjen kändes rätt funky idag, men efter att ha filmat och funderat och jämfört med tidigare dagar i veckan kom jag fram till att jag helt enkelt var rätt trött i benen. Var väldigt noga med att gå ner så djupt jag kunde och att trycka igenom lyftet hela vägen från botten. På filmerna tyckte jag att jag inte gick ner så djupt, men sen konstaterade jag att jag inte kan gå djupare (baklåren tar emot vaderna) och att det snarare var filmvinkeln. Böjen arbetssam, men inte så tung. Kändes lätt på ryggen.
Kände mig seg även i bänken, men den känslan släppte i andra setet på 50 kg. Första setet på 60 var jag inte helt nöjd med, släppte ner stången på bröstet och bröstade inte upp mig ordentligt mot stången under nedsänkningen. Bättre på de två andra seten, kändes riktigt fint. Behöver dock hålla armbågen i samma vinkel hela tiden och inte tappa bak den vid stoppet. Inga problem vid lättare vikter, men spelar roll vid tyngre.
Marken var ganska trött. 95orna rörde sig med hyfsad fart, men jag tappade ut stången från benen och hittade inte riktigt rätt startposition för höften. Inte jättedåligt, inte direkt bra. Jag vet vad jag behöver korrigera. Kronlyften var lite vingliga, tappar mig lite framåt. behöver trycka fram knäna mot stången bättre i starten, så att stången inte rullar från mig det första som händer. Bra fart på lyften, vikterna lossnade lätt - utom 130 kg som tog lite tid på sig att lossa, höll stilen helt OK genom lyftet. Himla kul att göra den vikten idag!
Sex nya PB:n på en vecka, inte ofta jag får tillfälle att skriva det i min journal! Roligt att bli starkare.