Filip Lindströms träning

Lyftare på klubben beskriver sin träning.
Användarvisningsbild
Filip
Inlägg: 1269
Blev medlem: ons 27 nov 2013, 19:52

Re: Filip Lindströms träning

Inläggav Filip » ons 01 jul 2015, 14:21

36.8C idag

eftersom jag varit stilla i en vecka kommer jag träna lite imorrn

MarK
Inlägg: 218
Blev medlem: ons 18 jan 2012, 09:38

Re: Filip Lindströms träning

Inläggav MarK » ons 01 jul 2015, 22:14

ett minipass så att kroppen vaknar...

Användarvisningsbild
Filip
Inlägg: 1269
Blev medlem: ons 27 nov 2013, 19:52

Re: Filip Lindströms träning

Inläggav Filip » tor 02 jul 2015, 11:31

Jupp

36.7 idag
morgonvikt 105.9

Jag känner mig inte bra egentligen :/ ...men jag kommer dra i mig ett par koppar kaffe och dra in och se vad jag kan åstadkomma. Känna lite på vikterna

Användarvisningsbild
Filip
Inlägg: 1269
Blev medlem: ons 27 nov 2013, 19:52

Re: Filip Lindströms träning

Inläggav Filip » tor 02 jul 2015, 19:25

Två ettor på 210/150/200 idag

Kände mig kallsvettig, trött och svajig mellan mina lyft, men jag kände mig inte svag när jag lyfte.
Så länge jag inte mår sämre imorrn kan det gå bra på lördag ändå


Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 1483
Blev medlem: lör 27 aug 2011, 12:30

Re: Filip Lindströms träning

Inläggav Fredde » tor 02 jul 2015, 20:09

Två ettor på 210/150/200 idag

Kände mig kallsvettig, trött och svajig mellan mina lyft, men jag kände mig inte svag när jag lyfte.
Så länge jag inte mår sämre imorrn kan det gå bra på lördag ändå

Lätt... men du ser lite tunn ut ;)

se bara till att äta och dricka så kommer det gå skitbra det här!

MarK
Inlägg: 218
Blev medlem: ons 18 jan 2012, 09:38

Re: Filip Lindströms träning

Inläggav MarK » mån 06 jul 2015, 09:57

Jättegrattis till superfint resultat och bronsmedalj!!!! Fantastiskt med tanke på allt annat än optimala förberedelser. Du har så mycket som går att utveckla, skall bli grymt kul att följa framstegen i höst och vinter.

Användarvisningsbild
Filip
Inlägg: 1269
Blev medlem: ons 27 nov 2013, 19:52

Re: Filip Lindströms träning

Inläggav Filip » mån 06 jul 2015, 10:19

Tack Martin! :)

Ja riktigt tuffa förutsättningar, tänkte skriva ett längre inlägg idag om hur det gick till.

Användarvisningsbild
Filip
Inlägg: 1269
Blev medlem: ons 27 nov 2013, 19:52

Re: Filip Lindströms träning

Inläggav Filip » mån 06 jul 2015, 11:16

Yes då tänkte jag gå igenom mina erfarenheter från SM i KSL 2015 :)

Jag hade ett bra slut på sista träningsperioden, och min överbelastningsvecka gick bättre än förväntat. Tyvärr vaknade jag den 23e med lite ont i halsen. Jag trodde bara att det var min fläkt som hade gjort att jag var lite torr i halsen och trodde inte mer om det. Dagen efter vaknade jag helt genomsjuk. Tänkte att timingen inte var så farlig, och att jag lätt skulle hinna bli frisk, men så lätt var det inte, och istället var jag sjuk hela vägen fram till torsdagen 2juli två dagar innan tävling. Låg sömnlös för febern många nätter.

Jag sov 2,5h till fredagen, sen var det 9timmars bilresa. Med det oslagbara sällskapet kändes det som en resa till och från borås ungefär :)

När vi kom fram fick vi känna på hur det var i sporthallen där tävlingen hölls. Det var KOKHETT, och lyftarna i -72 och -83 låg halvt utslagna i stolarna i uppvärmningsrummet. Efter detta fick jag skjuts till centralen där jag skulle ta bussen till mitt hotell som låg ute i skogen. 35min buss i värmen så var jag framme vid en hållplats där jag blev hämtad av hotellchefen, efter det tog det ungefär 10min att köra ut till hotellet.

När jag kom fram fick jag en stuga att sova i. Under natten öppnade jag fönster för att det skulle bli svalare, men blev istället uppkäkad av mygg. När jag såg på streamen i efterhand skrattade jag åt att man kan se röda prickar över alla synliga delar hud på mig. Jag stängde fönstret och försökte sova ändå. Någon gång under natten somnade jag, jag tror jag fick ungefär 6timmar uppdelad sömn i värmen. Inte förrän tidigt på morgonen var det ganska svalt i stugan. När morgonen kom uppstod ett stort problem när det kom till mitt val av hotell, det var näst intill omöjligt att hitta till hotellet från sundsvall, och gpserna visade inte de gamla vägarna. ca 15minuter efter invägningen börjat fick jag ringa hotellchefen och fråga om han kunde hämta mig, något han gick med på. En lärdom av detta är att i framtiden skämma bort mig själv lite mer med hotellbokning, att bo så nära tävlingsplatsen som möjligt.

Jag var inne ungefär 50minuter efter att invägningen börjat. De sista tjejerna i -84 vägde in sig, så jag fick vänta till ungefär 10 över för att väga in mig. Jag hade ätit en banan och några jordnötter på morgonen, men jag var ändå ganska törstig och hungrig. Vi bestämde oss, på grund av de tuffa omständigheterna för att sätta ingångsvikterna 267.5kg-170kg-250kg. Vägde in på 104.6kg och sen åt jag några bananer och några tuggor av en macka innan jag bytte om och gick upp i uppvärmningsrummet en halvtimme innan vi började. Det var varmt, inte riktigt lika varmt som dagen innan, men definitivt en störande nivå av värme.

På uppvärmningen kändes det hyfsat tungt, som vanligt, men jag kände också att jag hade en ovanligt dålig känsla för mitt djup.

Jag gjorde 267.5kg, som kändes tungt för att vara ingångsvikt, och 275kg i andra för att få en bra placering, en vikt som med nöd och näppe kom upp efter flera sekunder kämpande. Det viktvalet var riktigt bra av oskar och kalle, och de beslutade att skippa tredje, vilket var helt rätt beslut.

I bänken hade vi problem med att uppvärmningsrummet hade hala golv, så det gick knappt att brygga upp. Ingångsvikten 170kg kändes ganska lätt, mycket bättre än knäböjen. Vi tog 177.5kg i andra, den var något tuff men kom upp. På andra fick jag också signalen att sträcka på armarna innan jag fick pressignal. Sist försökte jag på 180kg men bommade precis vid utlåsningen. Efter bänken låg jag fortfarande trea, och hade jag några få kilon till godo från fjärdeplatsen.

Vi höjde min ingångsvikt till 275kg, och den var jättelätt. Vi satte 290kg i andra för att helt säkra bronsmedaljen, och även den kom upp helt utan problem. Nu sa jag att jag vill ha 300kg för '300-gränsen', så vi satte först 300kg. Sedan insåg vi att om den som låg tvåa bommade sin sista mark så kunde vi knipa silvermedaljen bara genom att höja till 302.5kg. För första gången nånsin kände jag rysningar längst hela ryggen när jag gick upp på flaket. Jag drog för kung och fosterland men en liten bit efter att jag passerad knäna kände jag hur musklerna i ryggen slutade dra, och jag började skifta tyngdpunkten bakåt. Precis när jag kände stången gå ner någon centimeter släppte jag den. Riktigt riktigt nära silvermedalj.

Har lärt mig en hel del om hur det är att tävla i tuffa omständigheter, har lärt mig en del om mig själv också. Jag lyckades hålla mig mentalt i leken trots att jag kände som att jag kunde trilla ihop och mumla "ambulans" vilken minut som helst, vilket jag är nöjd över. Det hade inte gått utan Kalle, Oskar och Simon som hjälpte mig genom tävlingen. Kommentatorerna sa på streamen (när jag gick in för första marklyftet tror jag) att det märks att jag har smart coachning. Kunde inte hålla med mer.

Slutresultatet var en bronsmedalj som jag är supernöjd med. När jag åkte, särskilt med tanke på att jag hade varit sjuk i nästan två veckor, så trodde jag aldrig att jag skulle få min första SM-medalj redan i år. :) :)

Så här nära var jag silver:
Bild
Senast redigerad av 2 Filip, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
Johanna
Inlägg: 2002
Blev medlem: ons 16 jan 2013, 21:29

Re: Filip Lindströms träning

Inläggav Johanna » mån 06 jul 2015, 11:22

Jag får rysningar av att läsa din återberättelse. Himla kul att följa din träning och uppladdning innan och sjukt impad av din prestation, speciellt med tanke på den olämpliga sjukdomsperioden innan. Strålande jobbat Monstebjörnen. :)
"Jag har hört att knäböj på boll i Smithmaskin ska vara en grymt funktionell övning!"

Användarvisningsbild
Filip
Inlägg: 1269
Blev medlem: ons 27 nov 2013, 19:52

Re: Filip Lindströms träning

Inläggav Filip » mån 06 jul 2015, 11:27

Tack :D


Återgå till "Träningsjournaler"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster