No pain, No pain

Lyftare på klubben beskriver sin träning.
solkungen
Inlägg: 1844
Blev medlem: tis 25 okt 2011, 22:18

Re: No pain, No pain

Inläggav solkungen » fre 11 apr 2014, 09:27

Han är väl alltid snäll :)

Erik
Inlägg: 3703
Blev medlem: tor 25 aug 2011, 18:44

Re: No pain, No pain

Inläggav Erik » lör 12 apr 2014, 16:24

träningstävling

127.5-70-132.5... 330 kg är inte så illa för en 63 klassare dam klassiskt.

solkungen
Inlägg: 1844
Blev medlem: tis 25 okt 2011, 22:18

Re: No pain, No pain

Inläggav solkungen » lör 12 apr 2014, 20:38

Behöver bara bli lite hårdare i skallen så kommer det en medalj flygande rätt som det är :)

Användarvisningsbild
jazmo
Inlägg: 655
Blev medlem: fre 23 dec 2011, 17:43

Re: No pain, No pain

Inläggav jazmo » mån 14 apr 2014, 07:23

Tackar tackar

Det känns att det går bra nu :)

Användarvisningsbild
jazmo
Inlägg: 655
Blev medlem: fre 23 dec 2011, 17:43

Re: No pain, No pain

Inläggav jazmo » fre 18 apr 2014, 21:38

Tjenare alla glada lärkor. ursäkta att jag varit slapp med skrivadet men jag känner att jag måste bidra, lite kontraster så. Innan jag skriver något alls måste jag bara säga att David Hasselhof är så himla ball. Bästa intervjuaren ever, Skavlarn kan ju slänga sig i väggen. Och jag skiter i att detta är ett öppet forum, jag står för att jag gillar The Hoff!

Nåja! Idag var det dags för träning i vanlig ordning för ja, Yass tränar varje dag... nåja nästan varje dag, inte söndagar. Söndagar är heliga. Tränar som sagt 6 dagar i veckan tungt som fan men inte är jag skadad för det eftersom jag tänker på mig kropp och litar blint på mina tränare. Har alltid gjort som Erik och Mascot säger och det har gjort mig och min kropp gott. Men tjôta, nog om det. Ska berätta vad jag gjorde idag och detta är hemligt så efter ni har läst detta ska ni skrota datorn så ingen ser vad ni har läst. Måste bara lägga till att det var himla sköna mäniskor på Vallen idag som sysslar med seriös träning som inspirerar mig och bidrar till att jag vill ta i och kriga upp vikterna! Inget jäkla ojande om ont här och där och ont i tån och ont i fingret och ont i själen. Mensvärk fick jag höra men det är ju bara bra att ha det, det ger extra tryck ifrån skötet i en enda lång linje genom ryggen upp mot stången.

Gjorde en serie med vanlig uppvärmning. Noga med uppvärmning så man inte är stel och öm, kroppen ska kännas som en insmord styraxel.
Knäböj 112,5 kg - 120 kg - 130 kg Bänkpress 70 kg - 75 kg - 77,5 kg Marklyft 110 kg - 125 kg - 135 kg Klarade alla lyft med lust att vilja ta mera och mera och mera, men man måste stoppa ibland. Ni som känner mig och vet vad jag tar kan ju räkna ut att det var några PB där. Inte bara jag som var grym idag, JC, Loft, Bella och Doc var de jag hann se innan mitt ego kom i vägen för att kolla någon annans lyft :/ ibland måste man ägna sig åt sig själv vi är trots allt inte bara kamrater utan även konkurrenter.

Så himla glad är jag att jag fick spendera min långa fredag med mina klubbkompisar på vallen, ni är fan grymma. Skulle aldrig välja bort er ni är fan bäst. Åh nu fäller jag nästan en tår.

Vill tillägna en bit svensk hophop-historia, a ägna er en låt helt enkelt. Läs texten, den är klockren och så aktuell i tiden. Men god natt Tjabo! Nu ska jag nana.


Användarvisningsbild
jazmo
Inlägg: 655
Blev medlem: fre 23 dec 2011, 17:43

Re: No pain, No pain

Inläggav jazmo » tis 22 apr 2014, 23:00

Tjenare alla internetkrigare där ute. Jag kan inte sova så jag tänkte jag skulle skriva upp dagens pass.

uppvärmning upp till 100 sedan 110x2, 110x2, 110x2 knäböj
Uppvärmning upp till 70 sedan 70x2, 70x2, 70,2 bänkpress
Uppvärmning upp till 100 sedan 120x2, 120x2, 120x2

Vi krigade på bra vi som var där, alla körde på bra, ingen hade ont eller någon konstig känning. Eller jo 47an frös om benet så hon smetade på lite linex, så himla skönt. Älskar linnex. Men ska inte skriva mer eftersom detta är ett öppet forum och det kan läcka ut information så att säga. Smell you later adios

Erik
Inlägg: 3703
Blev medlem: tor 25 aug 2011, 18:44

Re: No pain, No pain

Inläggav Erik » ons 23 apr 2014, 10:40

Grymma pass i högt tempo i både går och förrgår. Coolt att se!!

Användarvisningsbild
jazmo
Inlägg: 655
Blev medlem: fre 23 dec 2011, 17:43

Re: No pain, No pain

Inläggav jazmo » ons 23 apr 2014, 23:14

Tack Erki. Snällt skrivet.

Alright folket. Idag var det tre ettor och jag körde lång uppvärmning i böjen. Ettorna i böjen var på 120kgx1x4 med ett bonuslyft eftersom wästbygg granskade mig med kritiskt öga och tyckte jag skulle släppa bajslådan och våga gå ner ner! Sagt och gjort. Jag bjöd på en studs i golvet-böj nästan på sista lyftet. Han är go wästbygg. En sann föreningsmänniska. Fler borde ta lärdom av honom. Kände mig stark i böjen och smidig idag hur som helst och bänken gick väl sådär. Hade ingen riktig kraft i armarna och explosiviteten verkar ha tagit ledigt idag. Men jag skiter i och värme upp i maskinparken lite genomblödning innan jag gick på bänken. 72,5x1x3. Sen var det dags för min hatkärlek Markusha! Värmde upp lite lätt och körde mina tre ettor på 125kg. Jag kände att jag kunde ha tagit mer men det var lätt mark som skulle göras idag.

Okej alla glada fisar min kärlek går ut till er. Ni vet vilka ni är. Fred och kärlek så ses vi imorgon på vallen.

Användarvisningsbild
jazmo
Inlägg: 655
Blev medlem: fre 23 dec 2011, 17:43

Re: No pain, No pain

Inläggav jazmo » lör 03 maj 2014, 16:58

2/5-2013


Knäböj
20x10
40x5
52.5x5

Bänkpress
20x10
30x1
32.5x3
32.5x3
32.5x3

Marklyft
50x5
60x1
70x1
80x1
Läser mina gamla inlägg och känner mig så varm i kroppen. För ett år sedan exakt fick jag mitt riktiga lyftarprogram av Erik som lovade att hjälpa mig att lyfta och krävde inget i gengäld. Som ni vet är vi ju ett par även privat och det tar att ha sin partner som coach och när gnisslar mellan oss på träning tar Mascot gärna över och hjälper mig. Så osjälviska människor. Nu känner att jag har utvecklats och utvecklas och ska snart till SM. Hade för ett år sedan 60 kg som max i böj, kanske 40kg i bänk och en riktigt ful 90kg i marklyft. Är så glad att mina tränare tog hand om mig och inte släppte upp mig på flaket förens jag var mogen för hade jag fått välja hade jag tävlat direkt! Så laddad var jag. Stort tack till alla träningskompisar, pensionärer och ni andra som hejat på mig och stått ut med mina humörsvägningar. Och så klart Erik och Mascot. Ni är bäst och detta är bara början.

Användarvisningsbild
Karlos
Inlägg: 2423
Blev medlem: tis 23 aug 2011, 07:18

Re: No pain, No pain

Inläggav Karlos » lör 03 maj 2014, 18:57

Fattar inte hur ni orkar med varandra, Elin hade lämnat mig för längesen om jag skulle coachat henne i SL ;) Imponerande! Hyfsad utveckling, nu gäller det bara att plocka fram pannbenet när de första platåerna knackar på dörren. Men de dröjer nog ett tag ;)


Återgå till "Träningsjournaler"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 34 och 0 gäster