Maria

Lyftare på klubben beskriver sin träning.
Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » tor 02 jun 2016, 21:19

ÄNTLIGEN!!! Tentorna är över och jag har blivit en normal person igen i stället för nån slags pluggzombie. Sjukt gött att vara tillbaka på gymmet men jag försökte hålla igen lite för att inte sitta med världens träningsvärk nästa vecka.

Lätta böj och overheadböj, sen var jag tvungen att köra lite ryck för jag insåg att det inte var så himla lätt att få upp skiten över huvudet när jag skulle böja ;) Lite mage och rygg med. Hade hoppats på att kunna köra dips nu när jag vilat så länge men det gillade inte kroppen så jag får väl ge upp den tanken snart...

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » mån 06 jun 2016, 16:31

Glömde skriva här igår. Det blev lätta vikter i bänk, mark och raka mark.

Insåg att det inte håller att marka i strumpor längre så jag körde i skor igen. Gillar känslan av hur stabilt det blir men det är ju inte så optimalt att marka i skor med klack. Om någon har erfarenhet av låga skor typ brottarskor i stället för sockiplast så kan man få hojta till :)

Användarvisningsbild
Johanna
Inlägg: 2002
Blev medlem: ons 16 jan 2013, 21:29

Re: Maria

Inläggav Johanna » tis 07 jun 2016, 15:36

Jag vet att Cilla markar i helt vanliga Converse, det verkar funka fint för henne. Brottarskor tror jag att Kalle brukar marka i. :)
"Jag har hört att knäböj på boll i Smithmaskin ska vara en grymt funktionell övning!"

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » sön 12 jun 2016, 11:33

Tack Johanna! får se vad det blir till slut. Tycker det är svårt att få converse att sitta bra på fötterna så man inte glider runt inuti skorna så det passar nog bättre om man kör smalmark :)

Annars har det varit dåligt med uppdatering här. Jag har kört ett par pass men ingenting superseriöst utan typ lite lätta lyft, massa biceps och annan discoträning. Ska ta tag i mig själv nu, tycker alltid det är jobbigt att hitta tillbaka till taget efter att man varit borta ett tag.

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » ons 22 jun 2016, 23:23

Det har varit dåligt med uppdatering här, jag får skärpa mig! Ska försöka ta mig till vallen med snart om jag fortfarande hittar dit efter alldeles för mycket frånvaro... Har tränat en del på friskis men jag saknar taget man får på vallen :)

Jag fick ett par nya skor på posten idag så det massa marklyft. Vanliga, ryckmark och raka mark. Lätt bänk på det och så lekte jag lite tyngdlyftning på det :)

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » fre 24 jun 2016, 16:40

Träning på Friskis igår. Frontböj, mage, rygglyft, sälrodd och axlar. Kändes bra, speciellt i böjen :)

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » lör 25 jun 2016, 22:40

Bänk seriöst för första gången på länge, 42,5 4-6 reps. Bänk är lurigt, det kändes tungt att ligga och värma upp på 30 idag men man kan ändå kräma ur ganska mycket även när man känner sig svag :)

Lätta pausböj och pausmark med, inte så mycket volym utan mest för att jag vill komma tillbaka till tagget igen. Militärpress, flies och mage.

Detta låter som värsta monsterpasset nu men det var det egentligen inte. Insåg dock att mark faktiskt är jobbigt i benen, har man glömt bort det har man varit borta från marklyft för länge...

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » tis 28 jun 2016, 05:53

På vallen idag: Bänkpress 42,5 4x5 (plus två halvset). Kändes bra trots träningsvärk efter fliesen. Känner inte av nyckelbenet alls längre så jag håller tummarna att det är över nu och hoppas på att jag snart kan ligga och pressa tunga tvåor och sånt gött.

Tänkte köra mark med men det drar till i höften när jag ska låsa ut så det blev lätta smalmark i stället.

Körde även ett kort pass igår, frontböj och axlar blev det då.

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » ons 29 jun 2016, 18:50

Igår: Frontböj med sjukt bra tryck i benen, lätt teknikbänk.

Idag: Bänk 5x3 45 kg utan stopp. Kändes. Betydligt tyngre än det borde men med tanke på att jag inte bänkat så tungt sen i mars så är det väl helt okej ändå. Frontböj som var betydligt tyngre än igår. Beror förmodligen på att jag fick för mig att det var en bra idé att springa upp och ner för Skansen kronan ett par gånger i förmiddags. Körde lite gynmaskinen med, har saknat den när jag kört på Friskis Torslanda :)

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » sön 03 jul 2016, 21:16

Tänkte köra bänk idag men har haft känningar i nyckelbenet ända sen förra passet när jag höjde vikten lite. Suck, bara att lägga av ett par plattor och börja om. Hoppas det löser sig till dm i alla fall.

Körde lite axlar och triceps och sånt i stället, har ju bara ont när jag kör bänk eller dips, allt annat funkar. Lite tunga frontböj med.


Återgå till "Träningsjournaler"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster