Uppsala bjöd på aktiviteter från 7-23 i dagarna 4, ingen träning således. Men en satans massa biskvier!
Även tuff start på veckan samt uppbokad i helgen vilket kommer innebära att det blir ett pass den här veckan. Men sprang en mil innan (helt sjukt egentligen) på under timmen (helt osannolikt sjukt till och med!).
Simons träning!
Re: Simons träning!
OK, så biskvier är grejen för konditionsträningen då? Inte rödbetsjuice?
"Jag har hört att knäböj på boll i Smithmaskin ska vara en grymt funktionell övning!"
Jag antar det..?
Idag blev det böj, bänk och komplement. Nästa vecka säger ryssen att jag ska se hur stark/svag jag är.
Idag blev det böj, bänk och komplement. Nästa vecka säger ryssen att jag ska se hur stark/svag jag är.
Lite löpning idag med en kompis. Han var lite gnällig så blev 'bara' 3,5km i ganska lugnt tempo. Imorgon blir det lite halvtung böj, spännande!
Halvtung böj utlovades, landade på en halvtung på 180 (utan bälte och värmare). Smärtfritt och ganska fin med!
Sen blev det bänk, komplement och lite lek.
Sen blev det bänk, komplement och lite lek.
Om böjen var kul så var bänken och marken inte det. 145 i bänk riktigt lätt, 155 tvärstopp. 210 i marken var skittung.
Nånting säger mig att oregelbunden träning ger negativa resultat, men mina evidens känns ganska svaga. Anekdotisk bevisning får gälla här helt enkelt...
Nånting säger mig att oregelbunden träning ger negativa resultat, men mina evidens känns ganska svaga. Anekdotisk bevisning får gälla här helt enkelt...
Varit allmänt hostig och lite misstänkt feber i lördags, så har bara blivit lite promenader senaste veckan. Men idag blev det Blodomloppet. Skulle ta det lugnt, men när startskottet gick slog tävlingsinstinkten på... 25:59 på 5km i 28 graders värme är ändå någon slags bedrift. Hade folk haft vett att gå i kanten på rad istället för i bredd hade det nog varit nån minut snabbare med.
På lördag är det dags för lite riktig träning igen!
På lördag är det dags för lite riktig träning igen!
Herrejefflar! Oroväckande bra!
Oväntade talanger!
Dagens träning blev tröga böj, bänk, tröga böj, lite komplement samt en cardiotävling med Lilleman på crosstrainer (som firades med burgare på Lasse på Heden).
Dagens träning blev tröga böj, bänk, tröga böj, lite komplement samt en cardiotävling med Lilleman på crosstrainer (som firades med burgare på Lasse på Heden).
Benet har känts lite dumt efter i lördags, så som försiktighetsåtgärd så blir det lite lugnare för det i veckan.
Blev bänk, snedbänk och rygg idag. Kommer lägga in lite olika bänkvarianter nu.
Blev bänk, snedbänk och rygg idag. Kommer lägga in lite olika bänkvarianter nu.
Återgå till "Träningsjournaler"