Maria

Lyftare på klubben beskriver sin träning.
Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Maria

Inläggav Maria » lör 30 apr 2016, 15:54

Hej! Följer med strömmen och skapar en journal jag också. Jag tränar väl inte superstrukturerat utan kör mest vad jag är sugen på för dagen men jag tänker att över en längre tid blir det nog en vettig balans mellan lyften.

Jag tänkte köra böj idag men knät (gammal halvskada) ville inte vara med så det blev bänk, smalbänk och lite rygg. Vågade mig upp på 40 kg i bänken för första gången sen i mars och kände inte av nyckelbenet som jag haft problem med alls. :) Tänkte köra 5x3 med paus men jag fick feeling på sista och tog en sjua-åtta ish så ett gött repspers trots att jag knappt bänkat på 6v :D

Användarvisningsbild
Filip
Inlägg: 1269
Blev medlem: ons 27 nov 2013, 19:52

Re: Maria

Inläggav Filip » sön 01 maj 2016, 21:19

Välkommen!

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » mån 02 maj 2016, 19:42

Tack :)

Bänk idag 5x5 40 kg med stopp, inte alltför tungt. Försöker hålla tillbaka lite nu så smärtan i nyckelbenet inte kommer tillbaka, även om jag är övertaggad och nyförälskad i bänk nu när jag äntligen kan pressa lite mer än uppvärmningsvikter :)

Sen blev det rehabböj (treor på 60 kg, räknade inte hur många set men typ fyra fem) och rygg :)

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » ons 04 maj 2016, 19:23

Maxning i marken idag! 102,5 plättlätt och 107,5 inte svintungt, sen satt 110 stenhårt i golvet men det kommer väl så småningom. Tidigare pr var 2x100 :D

Sen bänk, vågar fortfarande inte gå upp över 40 så det blev fem treor med 2 sekunders paus och en typ sjua bara för att känna lite på tng igen.

Sist lite frontböj bara för att jag var sugen, pappersvikter som var svintunga men jag antar att det beror på marken så helt okej att vara seg :)

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » tor 05 maj 2016, 19:31

Discopass på friskis idag.

Körde mark, lätta treor på 80 kg full sumo (står väl typ 1,5 dm in i vanliga fall) bara för att känna på hur det känns, ska nog göra det mer för jag fick ganska gött tryck från golvet.

Sen split squats, rygglygft och bicepscurl. Hade tänkt köra mage med men fick bråttom till badmintonträning.

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » fre 06 maj 2016, 20:39

Eftersom jag har så mycket träningsvärk i röven idag att det typ är jobbigt att existera så hade jag inte tänkt träna, men när jag låg i soffan och kollade på sm blev jag för taggad för att stanna hemma.

Det blev bänk idag. Kände mig svag i början så jag gjorde 6x3 på 40 kg, men det sista setet kändes inte ens tungt så jag gjorde tre femmor och en fyra som egentligen skulle ha varit en femma men jag var för kass ;) Alla reps med stopp. Körde lite rygg med och sen åkte jag hem och gjorde pannkakor :)

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » sön 08 maj 2016, 19:16

Har varit sjukt seg idag och igår, mest på grund av vädret tror jag, min norrländska kropp slutar liksom funka så fort det blir varmt. Gick till friskis mest som sällskap och tänkte att jag skulle köra lite lätta fullsumomark. Började med treor på 80-85-90 men det kändes så lätt så jag skulle bara testa hur många jag kunde ta på 90. En lätt sexa (PR) så jag höjde till 95 och gjorde en fyra (PR) :)

Bänk 2x5 40kg med tre väldigt korta sekunders paus, lätt. Det har känts bra i nyckelbenet senaste veckan så jag testade att lägga på 45 och gjorde en femma (tror det var PR med). Kändes helt okej men jag hade inte kunnat göra så många set på den vikten utan känningar så jag sänkte till 42,5 och gjorde två fyror med stopp. Sjukt skönt att bänken verkar börja lösa sig nu, men jag ska nog fortsätta vara lite försiktig och påminna mig själv om att man inte behöver ligga över 90% för att bli stark.

Mage, rygglyft och såna där man drar upp en stång till hakan som Bella visade mot nyckelbenet, ingen aning om vad det heter.

https://www.instagram.com/p/BFJu3eXxAfg ... arialind93

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » lör 14 maj 2016, 06:29

Många dagar utan träning av olika anledningar men igår var jag tillbaka och körde ett ganska lugnt pass.

Bänk 5x5 45,5 kg med stopp. Första tre seten var lätta, de sista två fick jag kämpa lite men överlag go känsla och ingen smärta.

Lätta pausböj, rygg och abduktionsmaskinen.

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » ons 18 maj 2016, 18:16

Det blir sjukt lite träning nu men jag får nog stå ut med det två veckor till tills alla tentor är över.

Det blev högrep i böjen idag, 8x4 60 kg. Det lär vara någon slags PR men bara för att jag aldrig kör åttor så det räknas nog inte. Tänkte göra fem men mina lår var inte sugna på fler set just då. Bänk med halvlång paus 42,5 kg, två treor och två fyror.

Tänkte köra komplement men kom på att jag var väldigt hungrig så det får vänta till en annan dag. Kände mig helt okej stark idag i alla fall, inget att klaga på :)

Maria
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 05 mar 2016, 19:17

Re: Maria

Inläggav Maria » ons 25 maj 2016, 19:52

Bänk, 42,5 3x5 och 2x6 (PR)
Mark med skor för att jag hade tagit på mig hala strumpor, sjukt konstigt så jag körde bara lite lätta femmor.

Tänkte beklaga mig över min låga träningsfrekvens men kände inte av nyckelbenet alls idag så nåt gott kanske det ändå gör. Hoppas jag kan börja köra dips och armhävningar och sånt annat kul snart.


Återgå till "Träningsjournaler"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 55 och 0 gäster