hästjournal

Lyftare på klubben beskriver sin träning.
Användarvisningsbild
Bella
Inlägg: 81
Blev medlem: tor 03 okt 2013, 20:13

Re: hästjournal

Inläggav Bella » tor 28 apr 2016, 22:32

Gött pass idag!!
Aningen överladdad inför marken med pulsen i halsgropen så det blev nästan jobbigt. (Fast samtidigt världens bästa feeling.)
Uppvärmningslyften kändes som luft, tyckte det var lika bra att försöka på en tvåa på tvåhundra som varit ett av mina mål ett bra tag.

Kv 73

Marklyft
Värm 60x5, 100x1, 100x1, 130x1, 150x1, 180x1
200x2
Kändes skitbra. (Känner mig inte så sliten nu efteråt heller.)
Jag hitchar tyvärr en del när det blir riktigt tungt, vilket syns på andra reppen, även om farten är bra.

Bänkpress:
Värm m stång, 50x3, 60x1, 70x1, 80x1

Utan rövlyft:
90 m signal, 92,5 m signal, 95 m signal Edit: om man tittar noga så ser man att rumpan lyfter lite. :/
(lätta lyft alla tre iaf)
Med rövlyft:
97,5 med signal. (Fick kämpa lite.)

Utan rövlyft:
85x3, 85x3, 85x3, 85x3
Med rövlyft på sista reppen: 85x5

That's it!
Bänken kändes skitbra, jättebra tryck.
Senast redigerad av 1 Bella, redigerad totalt 0 gånger.

Samuel Borg
Inlägg: 956
Blev medlem: ons 07 jan 2015, 21:30

Re: hästjournal

Inläggav Samuel Borg » tor 28 apr 2016, 22:39

Riktigt schtekig mark!

Användarvisningsbild
Karlos
Inlägg: 2423
Blev medlem: tis 23 aug 2011, 07:18

Re: hästjournal

Inläggav Karlos » fre 29 apr 2016, 07:35

Utomäktenskaplig mark, börjar bli sjuka vikter!

Användarvisningsbild
Bella
Inlägg: 81
Blev medlem: tor 03 okt 2013, 20:13

Re: hästjournal

Inläggav Bella » fre 29 apr 2016, 08:50

Thank u guys!

Användarvisningsbild
Micke
Inlägg: 4634
Blev medlem: mån 22 aug 2011, 23:21

Re: hästjournal

Inläggav Micke » fre 29 apr 2016, 09:55

Jistanes!

Användarvisningsbild
Felix
Inlägg: 253
Blev medlem: sön 09 aug 2015, 22:59

Re: hästjournal

Inläggav Felix » fre 29 apr 2016, 15:14

Bra mark!
Får nog kolla upp min uppvärmning, verkar som jag har för mycket av de.. Kanske skall dra ned på den så man kan dra lika mycket som dig :)

Henke
Inlägg: 610
Blev medlem: sön 24 nov 2013, 09:25

Re: hästjournal

Inläggav Henke » fre 29 apr 2016, 16:59

Omänskligt bra... kan bara komma på en sak som toppar det - din böj :shock:

Pelle
Inlägg: 882
Blev medlem: sön 24 jan 2016, 18:06

Re: hästjournal

Inläggav Pelle » fre 29 apr 2016, 19:18

Brutalt...
Du kommer ha GKKs mest svårlästa dagbok, när varje pass följs av tio inlägg med superlativ :)

Användarvisningsbild
Bella
Inlägg: 81
Blev medlem: tor 03 okt 2013, 20:13

Re: hästjournal

Inläggav Bella » lör 30 apr 2016, 09:18

Brutalt...
Du kommer ha GKKs mest svårlästa dagbok, när varje pass följs av tio inlägg med superlativ :)
Hahah, jag uppskattar eran support oavsett! :D
Tack allihop :):)

Glömde skriva igår..
En väldigt bra dag för min systerdotter föddes så jag var allmänt jättelycklig.
Till saken hör att jag alltid tyckt att mitt allmänna mående och mentala game är det viktigaste för mina träningsresultat, eftersom mentaliteten och energin jag tar med mig in i passen ofta är det som avgör vad det blir för siffror och typ av lyft. Det hänger ihop och det ena påverkar det andra såklart. Många rationella människor tycker säkert att det är lite oklokt att gå så mycket på känsla, men jag tror det är väldigt viktigt för mig att få göra på det här sättet för att det ska funka för mig att vara en sån person som är. :) Jag anser iallafall att det har medfört en jättehärlig och positiv inställning till 99% av träningspassen det senaste ett och ett halva året. (Vad jag hade för mentalt game innan dess orkar jag inte ens dividera om men jag kan konstatera att förberedelserna VM i fjol var en klart omvälvande period för min mentala utveckling.)
Plus att jag räknar med att Mascot och Arvid är kompetenta nog och känner mig tillräckligt bra för att säga till om det håller på att bli pannkaka av någonting.

Nu blev det lite långt, men jag skriver så här för det är säkert intressant att läsa om fyra år när jag platåat arton gånger i allt, gått igenom x antal skadeperioder, tröttnat på att vara känslostyrd och börjat träna som de kinesiska tyngdlyftarna istället, hahah!

Kände mig som sagt inte särskilt sliten av marken så körde på ett planerat böjpass. Jag har lite siffror i bakhuvudet som jag vill göra innan VM, sen är det lite skitsamma vilken ordning de görs i. En trea på 180 bla annat.. (Och en tvåa på 190. Och en femma på 170.. Men vi får se hur det känns framöver.)

Kv 72,8

Knäböj:
Värm stång, 60x?, 100x2, 130x1, 150x1, 170x1

Därefter:
180x3 (missnöjd med djupet på de två första.)
170x3 (bra djup. Illamående. Men känner att jag kan ligga och pressa i ett bra läge även när jag är riktigt trött.)

Nu när den härliga trean är avklarad vill jag få in lite fler djupa ettor. Ska köra lite ingångs- och andravikter här snart så det får bli då.

Blev sjukt sjukt trött av knäböjen och bestämde efter lite vev med stången att jag inte ville köra bänk så det blev tjugo armhävningar med klapp istället.
Sen gjorde jag (typ, minns inte riktigt) 10x3 fatman pullups.
Ett set och nio reps axellyft med 11kg innan jag kom på att jag bestämt mig för att springa två gånger i veckan så jag sket i axellyften och det blev två varv halvsprint runt Vallen. Jag dör lite av det här men det är fan riktigt gött också :D
Och sen pizza och vin!
Senast redigerad av 2 Bella, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
Börje
Inlägg: 276
Blev medlem: ons 10 feb 2016, 21:45
Ort: Kullavik

Re: hästjournal

Inläggav Börje » lör 30 apr 2016, 10:12

Jag tror mycket på det mentala - vissa dagar känns det som man orkar vad som helst och då är det nog inte fel att köra lite extra. Andra dagar har man inte samma energi (tex varit för stressigt på jobbet). De dagarna kräver mycket mer uppvärmning, musik mm för att man ska komma igång.
Grymt kört som alltid Bella - och inspirerande för oss andra. :D
Core får man när man skickar "kill -HUP" till en process


Återgå till "Träningsjournaler"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 48 och 0 gäster