Leos lyftning

Lyftare på klubben beskriver sin träning.
Användarvisningsbild
Leo
Inlägg: 375
Blev medlem: fre 29 apr 2016, 12:01

Re: Leos lyftning

Inläggav Leo » mån 27 feb 2017, 18:53

Har tenta på tisdag så tränade stressad och ganska undernärd då jag käkade för lite innan träningen. Kändes ändå ok trots att jag hade 0 kräm i grejerna.
Bänk
140x1 @8
120kg x4
110kg 4x3

Böj
210kg x1 @7.5 kändes lätt men rörde sig segt i botten, är i vanliga fall ganska snabb i botten men inte idag.
150kg 5x4

Var inte inne i rätt sinnesstämning, kände mig inte som ett lejon som skulle jaga ner en gasell på savannen - vilket är hur jag brukar visualisera styrkelyft när jag är i min zon. Ja ja, det är väl jobbigt när studierna förstör studentlivet.

Användarvisningsbild
Leo
Inlägg: 375
Blev medlem: fre 29 apr 2016, 12:01

Re: Leos lyftning

Inläggav Leo » ons 01 mar 2017, 19:09

lätt pass mark och bänk

Användarvisningsbild
Leo
Inlägg: 375
Blev medlem: fre 29 apr 2016, 12:01

Re: Leos lyftning

Inläggav Leo » tor 02 mar 2017, 17:41

Lätt knäböj lätt bänk

Användarvisningsbild
Leo
Inlägg: 375
Blev medlem: fre 29 apr 2016, 12:01

Re: Leos lyftning

Inläggav Leo » fre 03 mar 2017, 18:02

Något nervös.
Knäböj
60kg 5x2

Kanske viktigt att inte glömma av
:( :( :(

Ja jo allt känns ganska pissigt. Min plan är att ta all frustration och lägga den i en låda. Nästa tävling får jag öppna upp lådan och ge utlopp för frustrationen. Tills vidare:

https://m.youtube.com/watch?v=NdgrQoZHnNY

Användarvisningsbild
Leo
Inlägg: 375
Blev medlem: fre 29 apr 2016, 12:01

Re: Leos lyftning

Inläggav Leo » ons 15 mar 2017, 23:43

Haft lite svårt att skriva detta inlägget men så är det väl. Hade då min SL-debut otoppad, på ett helt nytt program samtidigt som jag hade en inflammation i quadsen. Resultatet blev 4/9 och inget jsm. Blir lite konstigt att hamna i någon slags anomitillstånd. Alla mina egna mål var ju kopplade till tävlingarna.

Vill mest bara träna nu och inte tänka på att ställa mig på flaket på ett långt tag. Vill inte heller riktigt träna på ett sätt som jag inte är bekväm med eller känner att jag trivs/frodas i. Kommer göra en egen 10v cykel med de element som jag har svarat bra på tidigare.

För bänken blir det en avkortad sheikovariant av ganska klara anledningar. I böj och mark kommer jag försöka mig på hög frekvens träning böj 5x-7x i veckan och mark 3x veckan med fokus på tävlingsstilen och två varianter vardera. I böj och mark kommer jag försöka undulera träningsbördan mellan enklare och tuffare veckor. kommer följa en project momentum liknande struktur med top set följt av enklare volym set. Kommer försök håll mig runt @7.5 då jag känner att volym set vid högre RPE set bryter ner kroppen för mycket. Eftersom jag anpassar träningen efter dagsnivån blir det svårt att skriva schema då denna typ av träning beror på dagsform.

Jaja. Har i alla fall tränat denna veckan och försökt göra mig bekant med variations övningarna; frontböj, låg pinböj, mark från under knä och lång mark. Även följt large load sheiko p1v3 i bänken. Även knäböjt sju dagar på raken nu vilket känns riktigt bra. Har av någon anledning inte lika ont i quadsen längre.

Ska försöka uppdatera journalen här så mycket som möjligt, men har upplevt det som "stressigt" på något sätt.

Fokus ligger på att gå till gymmet och träna. För jag kanske inte får åka till jsm, men jag vill gärna böja 250kg innan jag ska hålla på och bli emo och sticka ner huvudet i sanden.

Användarvisningsbild
Leo
Inlägg: 375
Blev medlem: fre 29 apr 2016, 12:01

Re: Leos lyftning

Inläggav Leo » tis 21 mar 2017, 22:54

Förutom att jag råkade se startlistan för jsm (utan mitt namn) innan en salstenta idag, så börjar allt känns bättre så ska försöka använda mig av min journal igen. Väldigt vemodigt tentaskrivande men tror tentan gick bra iaf </3

Dagens träning: mellanjobbigt frontböj pass med rygg

frontböj
100kg x3
130kg x3
140kg x3
150kg x3
160kg x3 @8.5 runt där jag siktade också
100kg 10x2

Någon slags ryggmaskin
80kg 10x3
80kg x20

Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 1483
Blev medlem: lör 27 aug 2011, 12:30

Re: Leos lyftning

Inläggav Fredde » ons 22 mar 2017, 09:53

Haft lite svårt att skriva detta inlägget men så är det väl. Hade då min SL-debut otoppad, på ett helt nytt program samtidigt som jag hade en inflammation i quadsen. Resultatet blev 4/9 och inget jsm. Blir lite konstigt att hamna i någon slags anomitillstånd. Alla mina egna mål var ju kopplade till tävlingarna.

Vill mest bara träna nu och inte tänka på att ställa mig på flaket på ett långt tag. Vill inte heller riktigt träna på ett sätt som jag inte är bekväm med eller känner att jag trivs/frodas i. Kommer göra en egen 10v cykel med de element som jag har svarat bra på tidigare.

För bänken blir det en avkortad sheikovariant av ganska klara anledningar. I böj och mark kommer jag försöka mig på hög frekvens träning böj 5x-7x i veckan och mark 3x veckan med fokus på tävlingsstilen och två varianter vardera. I böj och mark kommer jag försöka undulera träningsbördan mellan enklare och tuffare veckor. kommer följa en project momentum liknande struktur med top set följt av enklare volym set. Kommer försök håll mig runt @7.5 då jag känner att volym set vid högre RPE set bryter ner kroppen för mycket. Eftersom jag anpassar träningen efter dagsnivån blir det svårt att skriva schema då denna typ av träning beror på dagsform.

Jaja. Har i alla fall tränat denna veckan och försökt göra mig bekant med variations övningarna; frontböj, låg pinböj, mark från under knä och lång mark. Även följt large load sheiko p1v3 i bänken. Även knäböjt sju dagar på raken nu vilket känns riktigt bra. Har av någon anledning inte lika ont i quadsen längre.

Ska försöka uppdatera journalen här så mycket som möjligt, men har upplevt det som "stressigt" på något sätt.

Fokus ligger på att gå till gymmet och träna. För jag kanske inte får åka till jsm, men jag vill gärna böja 250kg innan jag ska hålla på och bli emo och sticka ner huvudet i sanden.
Mycket av att du inte står på podiet på ett JSM är för att du måste tävla mera. du måste få rutinen att stå där själv och lyfta inför domare. Du måste tävla mera för att få rutin med att saker och ting inte alltid går som man vill. Jag lovar dig att du lärde dig enormt mycket på att köra serie 1 som du alltid kommer att ha med dig. Du har talang och kan bli riktigt bra men låt processen ha sin gång... styrkelyft är ingen sprint idrott utan mera ett maraton. Jag tycker du gjorde jätte bra ifrån dig

Användarvisningsbild
Leo
Inlägg: 375
Blev medlem: fre 29 apr 2016, 12:01

Re: Leos lyftning

Inläggav Leo » ons 22 mar 2017, 21:36

Mycket av att du inte står på podiet på ett JSM är för att du måste tävla mera. du måste få rutinen att stå där själv och lyfta inför domare. Du måste tävla mera för att få rutin med att saker och ting inte alltid går som man vill. Jag lovar dig att du lärde dig enormt mycket på att köra serie 1 som du alltid kommer att ha med dig. Du har talang och kan bli riktigt bra men låt processen ha sin gång... styrkelyft är ingen sprint idrott utan mera ett maraton. Jag tycker du gjorde jätte bra ifrån dig
Håller med dig på alla punkter, Fredde. Ska sluta träna för att vara starl i gymmet, ha ett böjdjup som nästan alltid är gränsfall. Istället försöka bli en konsekvent och jämn styrklyftare istället för att ha gjort massa stors gymlyft.

Böj tekniken var 2/5 idag. Träningsvärk som fan. Set 1 och set 5 var nog mest acceptabla. Men börjar bli bättre på att böja bra ofta så är nöjd. Skulle egentligen kört låg pinnböj, eftersom övningen är idiotsäker djupmässigt, men ville spara på krafterna till marken.


Knäböj
170kg 5x4, 190kg x5

Sheikobänk
90kg x5, 110kg 4x2, 115kg 3x2, 125kg 2x2, 115kg 3x2, 110kg x4, 100kg x6, 90kg x8, 80kg x10
Flyes 10kg 10x5

Långmark
180kg 3x5

Mark från knä
210kg 2x2
240kg 2x3

Användarvisningsbild
Leo
Inlägg: 375
Blev medlem: fre 29 apr 2016, 12:01

Re: Leos lyftning

Inläggav Leo » tor 23 mar 2017, 20:50

låg pinnböj
160kg 5x4
170kg x5

omvända flyes
handledsövning med pinne
trappmaskin 10 min

Användarvisningsbild
Leo
Inlägg: 375
Blev medlem: fre 29 apr 2016, 12:01

Re: Leos lyftning

Inläggav Leo » fre 24 mar 2017, 20:42

testade knäböj med liten klack på skorna, kändes bra men ovant.

knäböj
160kgx2
170kgx2
180kgx2
190kgx2
200kg x2

bänkpress
100kg x3
110kg x3
125kg 3x5


Återgå till "Träningsjournaler"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 48 och 0 gäster