Doktoranden lyfter

Lyftare på klubben beskriver sin träning.
Tobbe
Inlägg: 1281
Blev medlem: tor 17 jan 2013, 08:35

Re: Doktoranden lyfter

Inläggav Tobbe » mån 17 feb 2014, 21:24

Vafan det var Erik jag störde och inte Rebecca.

Rebecca
Inlägg: 182
Blev medlem: mån 06 jan 2014, 16:24

Re: Doktoranden lyfter

Inläggav Rebecca » tis 18 feb 2014, 07:17

tjenna Doc,ja nu får du nog upp leva den värsta träningsvärken i livet :) 10 orna är hemska men när du har gått igenom denna period så kommer du att vara så stark både mentalt och muskulärt :) så att du kan välta berg,bra jobbat,och håller han svag Bosse på att tjöta så säj till honom att kvala först :) brukar funka på dom när dom inte lyssnar annars Med vänlig hälsning Mascot från MOSKVA STADEN SOM ALDRIG SOVER :) :)
Jag är lite orolig över att träningsvärken inte har kommit än... Tänk om den kommer imorgon, lagom till niorna :shock:
Men det känns fint det här, tror det kommer gå bra och att jag kommer bli starkare :D

Rebecca
Inlägg: 182
Blev medlem: mån 06 jan 2014, 16:24

Re: Doktoranden lyfter

Inläggav Rebecca » ons 19 feb 2014, 07:32

2014-02-18

Träningsvärken höll sig borta under dagen, så jag passade på att köra lite komplement för att få lite genomblödning (med förhoppningen att träningsvärken fortsatt skulle hålla sig borta).

Latsdrag
Hantelflyes
Hantellyft åt sidan
Skivstångsrodd
Triceps (med rep)
Utåtrotationer
"Hej hej" (rehab för axeln)
Plankan

Så här med facit i hand funkade genom blödningen ganska bra och jag har inte träningsvärk. Däremot känner jag mig ganska trött i kroppen. Så dagens kontorsövning kommer vara att intala mig själv att man bara är riktigt hård om man fortsätter köra när kroppen är trött(ett första pass kan vilken pelle som helst göra) :D

Användarvisningsbild
jazmo
Inlägg: 655
Blev medlem: fre 23 dec 2011, 17:43

Re: Doktoranden lyfter

Inläggav jazmo » ons 19 feb 2014, 09:49

Fan vad gött att höra!!!!!!!!!!!!!! Mer sånt!

Rebecca
Inlägg: 182
Blev medlem: mån 06 jan 2014, 16:24

Re: Doktoranden lyfter

Inläggav Rebecca » tor 20 feb 2014, 07:22

Fan vad gött att höra!!!!!!!!!!!!!! Mer sånt!
Aaa, jävlar vad det behöves pannben igår. Men nu sitter jag här med passet gjort :D

Böj
20 kg 2*9
65 kg 10*9

Bänk
20 kg 2*9
51 kg 7*9, 2*7
50 kg 1*7

Mark
60 kg 1*4
105 kg 10*9

Som sagt, det var mycket vilja bakom det här passet. I böjen vill jag inte rusa iväg med vikterna, har känningar i höger lår som jag inte vill göra värre. I bänken kändes det så förbannat bra de första sju seten, sen så räckte inte riktigt styrkan till och med min mindre stabila teknik så kunde jag inte köra nior hela vägen in i mål. I marklyften gick det bra. Känner mig mest bekväm med marklyften så där känner jag att jag i princip kan blåsa på och vara trygg ändå.

Kan tipsa om att mantrat "det är bara fjollor som ger upp" i alla fall hjälpte mig under de tyngre stunderna i passet :D

Erik
Inlägg: 3703
Blev medlem: tor 25 aug 2011, 18:44

Re: Doktoranden lyfter

Inläggav Erik » tor 20 feb 2014, 18:48

Gött kämpat! Vilken tid blir de i morgon?

Rebecca
Inlägg: 182
Blev medlem: mån 06 jan 2014, 16:24

Re: Doktoranden lyfter

Inläggav Rebecca » fre 21 feb 2014, 07:27

Gött kämpat! Vilken tid blir de i morgon?
Hoppas på kl 15, inte senare än 15.30 :)

solkungen
Inlägg: 1844
Blev medlem: tis 25 okt 2011, 22:18

Re: Doktoranden lyfter

Inläggav solkungen » fre 21 feb 2014, 14:26

Det är trevligt att se din diseplin när det gäller träningen den skulle flera ta efter så skulle vi bli endå bättre heders åt sådant Med vänlig hälsning Mascot :) :D ;)

Rebecca
Inlägg: 182
Blev medlem: mån 06 jan 2014, 16:24

Re: Doktoranden lyfter

Inläggav Rebecca » fre 21 feb 2014, 22:55

Det är trevligt att se din diseplin när det gäller träningen den skulle flera ta efter så skulle vi bli endå bättre heders åt sådant Med vänlig hälsning Mascot :) :D ;)
Tack Mascot :D tänker mig att det här är ett test för mig, att se vad jag orkar och se hur jag klarar mig utanför min bekvämlighetszon.

Dagens pass

Bänk
20 kg 2*8
52,5 kg 10*8 (på nionde setet missade jag sista repetitionen, vet inte hur jag ska skriva det på ett smidigt sätt, annat än så här)

Mark
60 kg 2*4
110 kg 10*8

Efter att ha känt mig trött efter veckans två tidigare pass, och efter Simons råd "Ät mer!", gjorde jag det enda rätta och tryckte i mig en stor middag igår kväll. Idag mådde jag mycket bättre och var laddad inför dagens pass. Bänken kändes ruggigt bra. Tekniken satt och jag kunde använda benen och ryggen på ett okej sätt.
Marken är tung, men idag så vad jag stark och kunde tuffa på igenom alla mina set.

Stort tack till Erik som stöttade med räkningen på marken (och var vis nog att inte mucka med en trött doktorand ;)

Rebecca
Inlägg: 182
Blev medlem: mån 06 jan 2014, 16:24

Re: Doktoranden lyfter

Inläggav Rebecca » lör 22 feb 2014, 20:54

Idag brände jag av mina tio åttor i böj och är nu i fas :D däremot känns det lite avigt att gå in på Friskis (där folk kör fyra vadövningar men aldrig gjort en knäböj) och köra, men nöden har som bekant ingen lag.

Böj
20 kg 2*8
50 kg 1*4
70 kg 10*8

Idag var det faktiskt inte mycket med träningen, brände av passet så fort som möjligt för att hinna hem till mina brorsbarn så de kunde kleta mat och hälla dryck på mig.

Laddar nu för måndagens pass :D


Återgå till "Träningsjournaler"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 45 och 0 gäster