No pain, No pain

Lyftare på klubben beskriver sin träning.
Erik
Inlägg: 3703
Blev medlem: tor 25 aug 2011, 18:44

Re: No pain, No pain

Inläggav Erik » mån 30 jun 2014, 19:48

Hyffsad utveckling...

Jaz maxade ca 60 kg i böj, 40 i bänk och 100 i mark i juni förra året. Då vägde hon samma som nu. Riktigt häftigt att se!

Användarvisningsbild
jazmo
Inlägg: 655
Blev medlem: fre 23 dec 2011, 17:43

Re: No pain, No pain

Inläggav jazmo » tis 01 jul 2014, 19:45

Gäller att träna tungt och lyfta tungt för att kunna lyfta tyngre.

Användarvisningsbild
Karlos
Inlägg: 2423
Blev medlem: tis 23 aug 2011, 07:18

Re: No pain, No pain

Inläggav Karlos » tor 03 jul 2014, 20:37

Såg bara bänken idag, tyvärr. Men du gjorde en kanoninsats! Grattis!

Användarvisningsbild
Filip
Inlägg: 1269
Blev medlem: ons 27 nov 2013, 19:52

Re: No pain, No pain

Inläggav Filip » tor 03 jul 2014, 21:53

...och jag såg bara böjen. Men fina böjar var det! Grym insats!

Användarvisningsbild
jazmo
Inlägg: 655
Blev medlem: fre 23 dec 2011, 17:43

Re: No pain, No pain

Inläggav jazmo » fre 04 jul 2014, 22:50

Tackar. Ni skulle ha sett marken också :) den var rolig. Blev lite av en kändis på sm efter den.

Användarvisningsbild
jazmo
Inlägg: 655
Blev medlem: fre 23 dec 2011, 17:43

SM-VECKAN BORÅS 2014

Inläggav jazmo » mån 07 jul 2014, 22:50

Tuffade ner med husbilen till Sm-veckan tillsammans med Erik och Lilleman till Borås camping.

Vägning kl 8 på morgonen, och jag höll mig under 63 kg.

Som hjälp under hela tävlingen mascot som coach wästbygg som räknade och de vet precis mitt sätt att vara när jag lyfter vilket gav mig en känsla av trygghet.


Knäböjen
säker serie, fick med mig alla mina böjar

Bänkpressen
säkra serier där med, fick med mig alla bänkar

Marklyft
Min ojämnaste gren, jag fick med mig 132.5 kg och gav 135 kg ett bra försök men det var för tungt att dra på det sättet som jag drog på tävling

Några timmar efter min tävling var det dags för Cristin att göra sin mästerskapsdebut. Hon och hennes konkurrenter bjöd på en jämn och spännande tävling intill sista marken. Cristin drog med sig ett bronstecken till sig själv och GKK. Är riktigt stolt över dig Cristin!!!!!

Dagen efter var det dags för Lilleman att tävla och som enda junior slog han flera i sin klass på sitt första seniorSM, cool kille!! Parallellt med lillen tävlade den nyblivna världsmästarinnan Sofia Loft till sig ett SM-guld! Loft som tävlade i klass 57 fick med sig svenskt rekord i knäböj 137.5 kg och i totalen.. bara några veckor efter VM-toppningen. Loft blev även utsedd till bästa kvinnliga lyftare på poäng!! Sjuk människa!!!!

Världens starkaste Barby tävlade några timmar efter Lilleman och loft och henne var vi ju såklart mycket förväntansfulla att släppa lös från buren upp på flaket på hennes första sm. Bella klev in på svenskt rekord i knäböj och fick hela tävlingen att skaka... Efter denna knäböj va hela gkk i lågor när Bella och Marie Tunroth bjöd på en sjuuuukt spännande tävling som slutade i att Bella fick ett silver och ett svenskt rekord i knäböj (under tävlingen hade hon även svenskt rekord i marklyft som fick stå sig några minuter). Denna tävlingen lämnade ingen i tennishallen oberörd!!!!

Lite i skymundan kom 59ans och Mickes tävling som gjordes parallellt med Bellas. Ingen av herrarna var för dagen i någon toppform men genomförde tävlingen med gott mod.

Lördag var det dags för Doc att visa hur slipstenen skulle dras... Doc bjöd även hon på en sjukt spännande tävling som avslutades med att hon va tvungen att dra svenskt rekord i marklyft (188kg!!!!) för att roffa åt sig ett silvertecken... spänningen var olidlig när hon drog marken som kom en bra bit upp men inte riktigt hela vägen... Men resultatet räckte till ett brons vilket är en ootrolig bedrift av Rebecca som bara kört lyftning ett halvår och gjort stora framsteg!

Parallellt med Rebecca körde starka männen Simon, Emil och Filip i den tuffa herrklassen 105. Alla tre var debutanter på SM och gjorde bra placeringar och visade att det kommer bli mycket farliga i toppen till SM 2015 i Sundsvall.

Söndagen bestod av bänkpress. Först ut var JC som fick 65 kg med sig. Tjejerna Sandra och Sandra gjorde sina debuter med bravur!!! Paralellt körde Snygg-Erik också tog sig igenom tävlingen bra trots att det blev lite mindre kg än vi hade hoppats på. Men är man så jävla snygg och het som han är så spelar det ingen roll.

En av söndagens höjdpunkter var såklart att se Kenneth Mattsson utmana ungtupparna i bänkpress och detta gjorde han såklart mkt bra. Kenneth var med i guldstriden och fick med sig ett bronstecken till samlingen, mycket mäktigt och publiken samt gkk var även här i eld och lågor hela tävlingen igenom.

Tack alla som kom och titta på oss tävlande. Jag lyfte tillsammans med era rop och skrik! Jag sätter mitt allt för er!

solkungen
Inlägg: 1844
Blev medlem: tis 25 okt 2011, 22:18

Re: No pain, No pain

Inläggav solkungen » fre 18 jul 2014, 13:19

iget att raportera :?:

Användarvisningsbild
jazmo
Inlägg: 655
Blev medlem: fre 23 dec 2011, 17:43

Re: No pain, No pain

Inläggav jazmo » fre 08 aug 2014, 08:14

Nu kanske det är dags att rapportera lite från de senaste som hänt i mitt träningsliv samt Vallen. Som vi alla märkt så är vår favoritmascot i Ryssland. När han är borta så lyser inte solen längre i träningslokalen men vi får försöka ändå. Men han kommer med jämna mellanrum och hälsar på oss så han tänker nog på oss med.

Träningen har fortgått som vanligt trots semester och badväder då många påstår att det är svårt att komma igång efter sommarens uppehåll. Har därför försökt att hålla träningen igång, om inte annat för att träffa mina pensionärer och kamrater på gymmet. Ni som inte tränat och tagit ett uppehåll helt från träning under sommaren och semestern har missat mycket. Ni har inte sett att allas vår JJ mognat och blivit en man med skägg och tjusig frisyr, Krister har spelat bra hip-hopmusik för oss och knäböjt samt kört tunga marklyft, Erik har börjat stretcha, Simon och världens starkaste Barby är ännu starkare i sina knäböj, detta gäller även Doc, vilka knäböjare. De vågar gå ut med många många kilo på ryggen och bara störtdyka ner och vråla upp vikten som ingenting. De inspirerar och visar att det inte bara gäller att vara modig och stark för att kunna ta sådana vikter. Gäller att vara sjuk också och ha pannbenet för det. Oj, höll på att glömma men 59an, hans nya smeknamn är le tour de france för han cyklar och cyklar så han snart hamnar i Frankrike. Jag själv då? Ja, sommarformen har tagit över min kropp!

Okey allihopa, vi syns på lördag starka som bara den och pigga!

solkungen
Inlägg: 1844
Blev medlem: tis 25 okt 2011, 22:18

Re: No pain, No pain

Inläggav solkungen » fre 22 aug 2014, 15:54

Tjenna mors här kommer lite energi till dig så att du får upp farten igen i träningen :D :D

Användarvisningsbild
jazmo
Inlägg: 655
Blev medlem: fre 23 dec 2011, 17:43

Re: No pain, No pain

Inläggav jazmo » fre 22 aug 2014, 16:52

Tack Mascot!

Tjenare alla glada människor där ute i landet. Som ni vid detta laget vet så har kvalgränserna höjts till riktigt höga gränser. Riktigt kul tycker jag eftersom statusen inom SL måste öka. Nu på senaste tiden har det varit nästan att vem som helst som vill vara med på SM kan få vara med. Så ska det ju inte riktigt vara, speciellt glad är jag för att damernas kvalgränser har höjts. Oj oj ja nog om det. En annan sak som jag vill ta upp med Er är detta med att det är RUTTET att inte vi också ska få slippa t-shirt i marklyftet på tävling. Fy fan, snacka om att sexualisera våra kroppar och vara rädda för att göra sporten vulgär. Herrarna slipper ju. Varför ska inte vi slippa det för? Vad är man rädd för?


Skrivet i IPF CLASSIC Godkänd personlig utrustning:

"T-tröja

En standard/vanlig bomull eller polyester eller en blandning av bomull och polyester (som
bilden) måste bäras under alla lyft av knäböj och bänkpress, men är frivilligt för män i
marklyft. Damer måste bära en T-shirt när de tävlar i alla tre discipliner.
" #VÄGRAR


Återgå till "Träningsjournaler"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 47 och 0 gäster